VW Transporter a 300 000 km

t5-300t-nahled Po 2662 dnech provozu s VW Transporter se mne na tachometru objevila cifra 300 000 km. Pro někoho málo pro jiného nájezd, kterého se jeho auto nedožije. V roce 2011 jsem sepsal ohlédnutí po 200t km a tak mne napadlo podívat se na souhrn provozních nákladů po 300t km. A není to zrovna levné čtení.
VW Transportera mám ve verzi kombi se 2 řadami sedadel (6 míst), krátký rozvor, prosklená karoserie, motor 2,5 TDI o výkonu 96kW (označení motoru AXD). Auto jsem zakoupil jako nové, skladové s celkem zajímavou slevou. Přes mnoho „smutných“ příběhů, které o modelu T5 kolují, patřím do té šťastnější části, protože krom základní údržby jsem na autě nic zásadního „zatím“ neměnil. S přibývajícími kilometry lze ovšem očekávat zvýšený výskyt problémů.

Pár informací o využítí a výměnách

Zastávám názor, že auto má hlavně sloužit a s tím k němu také přistupuji – tedy v myčce jsem byl za 7 let asi 4×, vnitřní úklid jsem omezil na občasné vymetení, nešílím když děti v autě nadrobí jídlo, nemám těžké spaní když venku sněží nebo prší a auto není pod střechou. Na druhou stranu důsledně dodržuji zahřívání motoru, výměny olejů a filtrů a klidný styl jízdy, tzn. že se nesnažím za každou cenu předjet transporter celní správy :).

Auto není nijak načipované, nemá žádné tuningové úpravy. Jedinou úpravou byla demontáž stabilizátorů (předního i zadního) po které se alespoň trochu zmírnila přílišná tvrdost podvozku. Průměrná spotřeba je za 300t km 9,2 l nafty na 100 km a 1 l oleje na 20t km.

První věc která šla na výměnu (ještě v záruce) bylo po 30t km servočerpadlo, poté již jen pravidelná údržba. Olej a filtry každých 20t km, přední bezdové destičky po 120t km, po 225t km kompletní brzdy (kotouče a desky) a tlumiče. Po 5,5 letech provozu došlo k výměně žhavících svíček (fungovaly 2 z 5) a po 7 letech se odporoučela originální autobaterie (do –5 fungovala ale bez problémů).

Až na vyšší cenu a korozi (viz foto) si nemám na co stěžovat. Jízdní komfort, variabilita a užitná hodnota jsou velmi vysoko. Co mne nepříjemně překvapilo je celkem rychlá koroze kolem zadních stěračů.

t5-kor-predek-nahled t5-kor-nad-oknem-nahled t5-kor-1-nahled t5-kor-2-nahled t5-kor-sterac-1-nahled t5-kor-sterac-2-nahled

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Náklady na provoz

Zde se můžete pokochat co stojí pořízení a provoz takového běžného „lidového“ vozu. Všechny níže uvedené částky jsou bez DPH.

Položka Obnos Poznámka
PHM 693 400
pořizovací cena 689 648
pojistky 127 490 povinné ručení, havarijní pojistky, čelní sklo
servis 54 696 servisováno u VW do 120 000 km
pneu 40 917 jedna sada celoročních pneu vydrží cca 100t km
ND 24 704 brzdy, tlumiče, mlhovky
náplně a filtry 20 257 olej motor, servo, převodovka, filtr olej, vzduch, kabina
silniční daň 17 946
dálniční známky 9 500
čelní okno 9 400 zrovna když nebylo pojištěný :)
doplňky 7 322 rádio, řetězy, startovací kabely
úřady 2 974 přihlášení, STK, emise
žárovky 1 593

Od cca 120t km nenavštěvuji autorizovaný servis a veškeré práce na údržbě mám zdarma, což mírně zkresluje položku servis. Když jsem si to po těch letech posčítal, docela mne to překvapilo, ale pořízení a pojěždění s tímto autem rozhodně nelituju. Doufám, že za pár let budu moci aktualizovat seznam při 400t, 500t, 600t, … najetých kilometrech.

Servisní přehled

Nájezd km Práce Pozn.
32 200 olej, filtr – olejový servis VW
59 900 olej, filtr – olejový, vzduchový, prach-pyl servis VW
90 700 olej, filtr – olejový, prach-pyl
přední desky, brzdovka
servis VW
120 500 olej, filtr – olejový, vzduchový, prach-pyl, palivový servis VW
150 000 olej, filtr – olejový, vzduchový
180 000 olej, filtr – olejový, vzduchov, prach – pyl
205 000 olej, filtr – olejový, vzduchový
224 500 olej, filtr – olejový, vzduchový, palivový
kompletní brzdy desky, kotouče
kompletní tlumiče – přední, zadní
230 000 žhavící svíčky
246 000 olej, filtr – olejový, vzduchový
268 000 olej, filtr – olejový, vzduchový, prach – pyl
286 000 olej
filtr – olejový, vzduchový
305 000 olej, filtr – olejový, vzduchový
olej převodovka

Komentáře

1 | Jasom | před čtyřmi roky | www.jasom.net

Díkes za spravený zuper prehľad. Len pre zaujímavosť, na tom aute si obel Zem zhruba 7,5 krát.

reagovat

2 | Július | před třemi roky | www.youlle.com

Moje závěry

Provoz auta stojí více než jeho koupě a nejvíce jde do paliva. Třeba mi elektromobil a solární nabíječku :)

reagovat

3 | Karol | před třemi roky | www.europewebhosting.co

Podle mě je auto akorát vhodné na prodej.

reagovat

4 | Beruna | před třemi roky

[3] Karol: To uz na prodej neni, zatim jezdi bez problemu a za cenu co by se prodalo clovek nic lepsiho nesezene.

reagovat

5 | josef | před dvěma roky

a co na tu korozi povídá servis, když výrobce sliboval 12 let záruku na karosérii, konkrétně u těch stěračů. obvyklá výmluva zástupce výrobce v ČR-(Porsche) je, že se pohnuli stěrače, pokud tedy je auto servisováno, pokud ne, nebaví se s tebou vůbec.
je to dobré auto s různými zárukami a doživotní náplní převodovky, ale to musíte zemřít tři roky po koupi :-).

reagovat

6 | Beruna | před dvěma roky

[5] josef: Servisu jsem to poslal jen tak pro srandu, jestli to je ta jejich 12 leta zaruka na proreziveni :) auto servisovano u VW neni takze jsem ani zadnou odpoved necekal.
Ale celkove si rozhodne nestezuju, vozilo mne uspesne 9 let a 355000 km temer bez jakehokoliv problemu.

reagovat

7 | antonín @ | před dvěma roky

cena

no, je to palba 669 tis. podělit 9 léty
přes 6 měsíčně a toje již dost 72 ročně ??

reagovat

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Cimrman

Kam jinam?

Mladí ochránci přírody